Vil du gerne lære mere om søgemaskineoptimering? Læs med her!

0
1382

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det kan være, du er interesseret i søgemaskineoptimering, fordi du har din egen hjemmeside, som du gerne vil optimere. Hvis du gerne vil have en høj placering i Google søgeresultat, så er det altså ikke noget, du får, hvis du styrer udenom søgemaskineoptimering. I denne artikel kan du blive lidt klogere på, hvordan du kommer i gang med søgemaskineoptimering.

 

Lav en søgeordsanalyse

Det hele starter med, at du skal finde ud af, hvad folk søger på, når de skal finde dit produkt eller din service. Det kan f.eks. være, at du sælger økologiske håndklæder. Så vil du sikkert gerne være en af de første, der kommer frem, når der er en, der søger på ”økologiske håndklæder” på Google. Det er i hvert fald en rigtig god måde at få flere kunder i butikken på. Tænk over hvornår du sidst har bevæget dig hen på side to på Google. Det sker aldrig rigtig, vel? Man har tendens til at tage en af de første tre, og det er også derfor, at det er dér, du skal placere din hjemmeside.

 

Selve teksten

Når du har fundet ud af, hvordan folk søger efter dig, så skal du skrive en hjemmesidetekst, hvor disse ord eller fraser indgår. Du kan med fordel bruge disse ord eller fraser flere gange i teksten, så længe det ikke overdrives og indgår naturligt. Du kan altid lære mere om søgemaskineoptimering, hvis du er nysgerrig på det.

 

Sidetitel og metabeskrivelse

En del af god søgeordsanalyse handler også om, at man sørger for at lave nogle gode sidetitler og metabeskrivelser. Sidetitler er den overskrift, du ser for en hjemmeside, når du googler noget. Metabeskrivelser er den beskrivelser, der er under sidetitlen i søgeresultaterne. Der er naturligvis meget mere, man skal gøre for at lave en god søgemaskineoptimering, men nu har du fået en lille intro til det.